رییس دانشگاه مذاهب اسلامی:وهابیت با تندخویی هایش،تهدیدی علیه خود است
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا،عبدالكریم بی آزار شیرازی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در بندرعباس افزود: این رویكرد موجب شده این فرقه كم جمعیت ترین گرایش اهل سنت دنیا باشد و حتی در عربستان هم بسیاری از مردم از وهابیت متنفر هستند.

وی ادامه داد:یكی از روش ها و اعتقادات وهابیت افراطی این است كه هرجا خود انحراف و منكری را تشخیص دهد مرتكبین آنها را تكفیر كند و دست به خشونت و كشتار بزند.

حجت الاسلام بی آزار شیرازی اضافه كرد: وهابیت زاییده تصوف افراطی و برخی رفتارهای تندروانه است و سیاست های استعماری نیز تلاش می كنند وهابیت افراطی را در مقابل تصوف و شیعه افراطی قرار دهند تا مسلمانان را سرگرم كنند.

این نویسنده و پژوهشگر دینی بیان كرد:هر گرایش و فرقه ای كه به مقدسات دیگران توهین كند و از اخلاق و ادب دورباشد ،زمینی است و پیروان آنها رهروان شیطان هستند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد:در حال حاضر فرقه گرایی و ملی گرایی هایی كه ریشه در تلاش ها و سیاست های استعمارگران و قرائت نامناسب از دین دارند مهمترین عامل تفرقه جوامع و مذاهب اسلامی به شمار می روند.

به گفته رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در این مركز دینی علمی كه حدود یكهزار دانشجو از مذاهب مختلف اسلامی دارد هیچ اقدامی برای تشویق دانشجویان به تغییر مذهب انجام نمی شود بلكه توجه به محور اسلام و اخلاق اسلامی و آموزش ادب اختلاف و گفت و گوی مودبانه را رویكرد اصلی خود قرار داده است.

وی با اشاره به راه اندازی سومین شعبه این دانشگاه پس ازسنندج و زاهدان دربندرعباس گفت: از اول مهرماه امسال دانشجویان تحصیل خود را در دو رشته فقه و حقوق امامیه و فقه و حقوق شافعیه در دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس آغاز می كنند.

بی آزار شیرازی گفت:دانش آموختگان این دانشگاه می توانند در امر قضاوت،كارشناس حقوقی و حوزه ها به فعالیت شغلی بپردازند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی پژوهش های دینی را یكی از رویكردهای اصلی این مجموعه دانست و تحقیق درباره موارد استفاده كشورهای اهل سنت از فقه امامیه را یكی از مهمترین پژوهش های دانشگاه مذاهب اسلامی ذكر كرد.

دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه بندرعباس ،اوایل هفته جاری فعالیت خود را آغاز كرد.ك/3

7192/668 / 675





:: برچسب‌ها: گل , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: